"Alle musea konden op een mooie toestroom rekenen", zegt woordvoerster Gladys Vercammen-Grandjean. "De grote instellingen blijven altijd populair, met bezoekersaantallen die opliepen tot 12.095 in het Belvue Museum, tot 6.156 in het Magritte Museum en 5.000 in het KANAL-Centre Pompidou. De kleinere spelers trokken ook veel nieuwsgierigen: 1.723 bezoekers in het Joods Museum, 1.777 bezoekers in Chocostory Brussels en 870 bezoekers in ARGOS, Centre for Art & Media. De afterparty in C12, georganiseerd door Deep in House, was eveneens uitverkocht."
Jongeren
Het artistieke programma was in handen van maar liefst 1.000 jonge talenten, die origineel, multidisciplinair en vooral onverwacht uit de hoek kwamen om het publiek te laten genieten van concerten, performances, film, animaties, glitter, drag-queens, lichtzwaardgevechten, tafelvoetbal op mensenmaat, cheerleading, de coulissen van een filmset, elektro-gregoriaanse gezangen, virtual-reality belevingen en nog veel meer.
Met de Museum Night Fever wil de vzw Brusselse Museumraad aantonen dat jongeren wel degelijk warm worden van musea, en dat lukt ook, aldus de woordvoerster: "Maar liefst 75 procent van de bezoekers was jonger dan 35 jaar. Het evenement is echt meer dan een wilde culturele nacht, de toegankelijkheid van de cultuur staat centraal, met een uiterst democratische toegangsprijs, en een inclusieve artistieke programmatie."
Polsbandje
Het Museum Night Fever-polsbandje kan nog tot en met 31 maart ingeruild worden voor een gratis bezoek aan één van de deelnemende musea.