Hotels zijn influencers beu

Hotels zijn influencers beu

Natuurlijk is de hotelbranche er zelf mee begonnen. Voornamelijk Instagrammers met veel volgers mochten in ruil voor een paar mooie kiekjes een paar nachten ergens verblijven. Kate Jones ervaart als hoofd marketing van een vijfsterrenresort op de Malediven dat de rollen tegenwoordig omgedraaid zijn. Haar mailbox loopt over, en dat terwijl de Malediven geen goedkope locatie is.

Iedereen influencer

"Iedereen met een Facebook-account noemt zich tegenwoordig een influencer”, verklaart Jones enigszins cynisch aan The Atlantic. "Ze willen hier tien dagen verblijven in ruil voor twee foto's op een Instagramaccount met 2.000 volgers. Zelfs Facebook'ers met 600 vrienden claimen de titel van influencer.”

Volgens Jones zijn circa tien procent van de verzoeken het bekijken waard en dan wordt er natuurlijk lang niet op elk van die mails positief gereageerd. Sommige hotels nemen niet eens de moeite meer. Na een rel eerder dit jaar zijn vloggers zelfs niet meer welkom in het bekende the White Moose Café in Dublin. Daarin is het café niet meer de enige.

All-inclusive

Toch erkennen veel hotels wel het nut van influencers, waarmee ze makkelijk een nieuwe groep bereiken. Er zijn zelfs hotels die erop inspelen met aparte toelatingsformulieren. Als influencer kan je dan bijvoorbeeld je plannen, je doelen en je bereik invullen in de hoop dat je aanspraak maakt op korting of zelf een gratis verblijf.