Vanaf 20 mei zal je gewoon een tweet kunnen sturen naar Domino's Pizza om een pizza te bestellen, toch als je in de VS woont. Zo wordt het bedrijf de eerste fastfoodketen die je een bestelling laat plaatsen via Twitter.
En het wordt nog gekker. Domino's vaste klanten zullen de mogelijkheid hebben om pizza te bestellen door gewoon het symbooltje voor pizza te tweeten naar @Dominos.
"Dit is het toppunt van gemak," aldus Domino's CEO Patrick Doyle. "We hebben het bestellen van pizza verkort tot een uitwisseling van 5 seconden."
Voor Domino's was het een vanzelfsprekende evolutie aangezien ze al meer dan de helft van hun bestellingen via het internet afhandelen. "Ook zal Twitter zeker niet het laatste platform zijn waar klanten zullen kunnen bestellen, er komt nog meer," aldus de CEO.
Verschillende bedrijven gingen de pizzaketen al voor. Zo had Starbucks een 'tweet een koffie naar een vriend'-actie en Amerikaanse sportclub had een 'tweet een biertje'-actie, waarbij je met je smartphone vanop je stoeltje in het stadion een biertje kon bestellen.