Neem een blik in het gemiddelde modemagazine en je komt vooral blanke, slanke en onrealistische modellen tegen die geen weerspiegeling zijn van alledaagse vrouwen. Daar waren ze het bij de online winkelketen ASOS al langer mee eens, maar het mocht voor hun nog allemaal nog een beetje diverser. Ook rolstoelpatiënten willen fashionable door het leven gaan en daarom gingen ze een samenwerking aan met rolstoelmodel Chloe Ball-Hopkins.
Rolstoelmode
Samen ontwierpen ze een jumpsuit die niet alleen waterproof is, maar ook trendy. Geen saaie rolstoelmode, maar een kledingstuk dat door iedereen kan gedragen worden. Een idee waar we alleen maar kunnen achterstaan. Het is ook niet de eerste keer dat ASOS diversiteit promoot. Zo benoemen ze modellen met een maatje meer niet als 'plus size' maar als normaal en kiezen ze voor vrouwen met allerlei etnische achtergronden. Op sociale media gaan mensen alvast uit dak vanwege de campagne met Chloe Ball-Hopkins.
So over the last several months I have been working with @ASOS to create a fashionable, yet practical waterproof all in one! Not just for people like me in a chair but for anyone. It's about making fashion accessible! So what should be next?! https://t.co/1gzzkRlED9 pic.twitter.com/7yS57QEmpD
Chloe Ball-Hopkins (@chloe_ballhopzy) July 4, 2018
https://twitter.com/Ameuvelle/status/1014594417955622913?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1014594417955622913&ref_url=http%3A%2F%2Fnewsmonkey.be%2Farticle%2F89727
Fantastic! As a wheelchair user this is much appreciated. Thank you @ASOS #ASOS @DisabledGo @DisabilityUK #Disability #Fashion https://t.co/joprLGWVgU
JBPink (@JBPinkLady) July 4, 2018