De bakkerij wil op deze manier mensen helpen die moeilijk een baan vinden. Geïnteresseerden hoeven alleen maar hun gegevens in te vullen op een lijst, en worden gebeld zodra er een plekje vrij is.
Deze opmerkelijke manier van aanwerven komt voort uit de idealistische opvatting van oprichter Bernie Glassman. Glassman vertelde aan het Amerikaanse tijdschrift Fast Company dat hij van mening is dat een winstgevend bedrijf ook ethisch kan zijn. De benodigde vaardigheden doet de werknemer op terwijl hij of zij aan het werk is. De slogan van het bedrijf is dan ook We nemen geen mensen aan om brownies te bakken, we bakken brownies om mensen te kunnen aannemen'. Nieuwe werknemers gaan aan de slag als leerling-bakker, en beslissen na een traject van tien maanden of ze verder willen of niet.
Voordelig voor bedrijf
Glassman hoopt dat andere bedrijven zijn voorbeeld zullen volgen. Naast het feit dat je kansen biedt aan mensen die normaal moeilijk aan de bak komen, is het systeem ook voordelig voor de werkgevers zelf. Zij besparen immers op achtergrondchecks.