«We stonden aan de bagageband toen we beseften dat er iets ontbrak», vertelt de grootvader van Juha aan Het Belang van Limburg. «Een familie die op de rij voor ons zat in het vliegtuig, kwam ons vertellen dat ze de Nintendo van Juha hadden zien liggen en de console hadden overgedragen aan een van de stewardessen van Ryanair.»
Compensatie
Daarop nam de familie contact op met de Lost & Found-afdeling van de luchthaven, maar daar hoorde men het donderen in Keulen. De Nintendo was er nooit gearriveerd. «Dat kan alleen maar betekenen dat het cabinepersoneel de gameconsole heeft achtergehouden. Het gaat om een toestel dat 290 euro waard is, en een pakket games die samen 440 hebben gekost. Daar zouden we toch graag een compensatie voor krijgen”, aldus opa Willy.
Volgens Willy reageert Ryanair niet op hun berichten, «noch via chat, klantendienst of online formulieren». Aan HBvL verklaarde Ryanair het volgende: «Het is de verantwoordelijkheid van elke passagier om ervoor te zorgen dat hij al zijn bezittingen bij zich heeft wanneer hij het vliegtuig verlaat. Als er spullen aan boord worden achtergelaten, worden deze aan de luchthaven gegeven.»
Mysterie
Maar de krant laat het daar niet bij en contacteert daarop de CEO van Wisag, de bagagehandelaar van Ryanair, die daarop heel de luchthaven laat overhoop halen door zijn personeel. «We hebben echt alles gedaan wat we konden», aldus Wisag. «Er is geen Nintendo gevonden. Hij is het laatst gezien toen hij aan een steward werd gegeven.»
Het mysterie van de verdwenen Nintendo blijft vooralsnog onopgelost.