De vacature, online sinds 12 september, leest als volgt: «Swifts fanbase kent een ongeziene groei, net als het belang van haar muziek en nalatenschap. We zijn op zoek naar een energieke schrijver, fotograaf en socialemediaprofessional die een onverzadigbare honger heeft naar alles wat met Taylor Swift te maken heeft en die dorst lest met een stabiele stroom aan content op verschillende platformen.»
Analyse van tour en muziek
De Taylor Swift-reporter moet vaststellen waarom de invloed van de popster alleen maar groter wordt, waar haar fanbase voor staat en welk effect ze heeft in de muziek en -zakenwereld. Ze zoeken een journalist met «een stem, maar zonder vooringenomenheid», die snel een nationaal publiek kan opbouwen. Verder wordt verwacht dat de journalist verslaggeeft van de opvallendste momenten tijdens de rest van haar tournee, en dus ook af en toe internationaal reist.
Solliciteren? Dan moet je een 5 jaar journalistieke ervaring hebben, een cv opsturen van 1 à 2 pagina’s, een portfolio met 4 à 8 stukken in en een video waarin je uitlegt hoe je de job zou invullen.
Eras Tour
De job komt er nu Taylor Swift moet beginnen aan haar internationale tournee. Afgelopen jaar brak de zangeres al verschillende records met haar Amerikaanse Eras Tour, die net geen 1 miljard dollar opbracht. Intussen werd Taylor Swift de eerste vrouw met 100 miljoen maandelijkse luisteraars op Spotify en boekt ze successen met de heropnames van haar studioalbums, zoals ‘Red (Taylor’s Version)’ en ‘Speak Now (Taylor’s Version)’.
Alles wat je echt wilt weten vind je op Metrotime.be