Momenteel is de bus, gebouwd door de Nederlandse onderneming 2GetThere, enkel voor demonstratieritten op Brussels Airport. De Lijn en Brussels Airport hopen binnen een jaar een testfase te kunnen opstarten. Daarbij zal één busje getest worden tussen ander verkeer op Brucargo, de vrachtafdeling van de luchthaven. Die fase, nog zonder passagiers, dient om het voertuig in alle omstandigheden te kunnen testen.
Traject via magneten
Als alles goed verloopt, zouden er vanaf midden 2021 ook echt reizigers kunnen opstappen. Het plan is om dan met negen dergelijke busjes, elk goed voor acht zitplaatsen en maximaal een twintigtal passagiers, om de vier minuten een rit aan te bieden tussen de luchthaventerminal en Brucargo. Werknemers kunnen dan bijvoorbeeld met de trein naar de luchthaven gaan en vandaar met busje naar hun werk op Brucargo. Reizigers kunnen parkeren op Brucargo en met busje tot aan de terminal gaan.
De zelfrijdende voertuigen zouden op het traject van 5 à 6 kilometer de lijnbussen vervangen die er momenteel rijden. Ze kennen hun traject dankzij magneten in de weg en ze scannen de omgeving via ingebouwde sensoren. Vanuit een centrale zal een dispatcher de busjes in het oog houden. Aan de testfase van het project hangt een prijskaartje van 1,5 à 2 miljoen euro.