Sinds hun overwinning in het televisieprogramma - dat op zoek ging naar de beste startende ondernemers van Vlaanderen - opende het Gentese duo drie vestigingen van de Wasbar. Na Gent volgden Antwerpen en Kortrijk.
Wasbar komt nu onder de vleugels van Top Brands, dat al 218 vestigingen van Pizza Hut en PAUL, een Frans bakkerijconcept, uitbaat. De 31-jarige Henau en de 27-jarige Vandenbogaerde behouden wel een minderheidsparticipatie en blijven instaan voor de communicatie, pr, sociale media en sponsoring.
"Met ons tweetjes konden we Wasbar niet verder uitbreiden. Nu wel", verklaren Henau (foto links) en Vandenbogaerde (rechts) de verkoop. Het duo verzekert dat er in geen geval een Pizza Hut in de Wasbar komt.
Bij Top Brands ziet CEO Stef Meulemans veel potentieel in de Wasbar. «De originaliteit en de creativiteit van Dries en Yuri, gekoppeld aan de kracht en ervaring van Top Brands, is een winnende combinatie. We hebben grote plannen in België, Frankrijk en zelfs daarbuiten.»
Volgens Henau draait Wasbar een omzet van ongeveer 900.000 euro. De werknemers - 6 fulltime, 4 parttime en 24 studenten - gaan mee over. Top Brands heeft een omzet van 150 miljoen euro en stelt ongeveer 3.500 mensen tewerk.