Het brein achter Look is een Belgisch-Amerikaans duo. Met de app springen ze op de kar van de live videostreaming, wat immens populair is. Denk maar aan de streamingdienst op Facebook bijvoorbeeld. De ontwikkelaars willen met Look het verschil maken door gebruikers zelf te laten kiezen naar welke stream ze kijken aangezien er vandaag een overaanbod is aan irrelevante content. Denk bijvoorbeeld aan een surfer die even wil checken hoe het weer is aan de kust of iemand die wil uitvissen waar de leukste feestjes aan de gang zijn, vertelt medeoprichter Ludwig Dumont aan De Tijd.
Op de app krijgen de gebruikers de locaties te zien waar mensen bereid zijn te streamen. Zo kan je aan een grote groep mensen algemene vragen stellen, zoals toon me wat er in San Francisco allemaal gebeurt'. Bovendien duren de streams maximaal 20 seconden en kunnen ze gedeeld worden op de sociale media.
Look staat nog maar in haar kinderschoenen, maar verzamelde op twee maanden tijd al meer dan 5.000 testgebruikers. We hebben de app onder meer getest tijdens het Hongaarse dancefestival Balaton Sound, en we praten nu ook met Pukkelpop, zegt Dumont. De ontwikkelaar ziet verder ook mogelijkheden in domeinen als reizen, evenementen en journalistiek. We mikken vooral op millennials in stedelijke gebieden die dingen willen ontdekken.