Vrouw woedend nadat afslankcampagne haar foto's gebruikt

Vrouw woedend nadat afslankcampagne haar foto's gebruikt

Barber werd bekend op Instagram parodieën te maken van bizarre celebrityfoto's. Zo wat vijf miljoen mensen volgen haar op het sociale medium. De comedienne is het gewend dat haar fans haar hilarische foto's delen met anderen, maar onlangs ontdekte ze dat het bedrijf Wish haar foto's had gebruikt voor een negatieve dieetcampagne.

Naomi Campbell

Een twitteraar informeerde Barber dat Wish haar foto's gebruikte om afslankproducten te verkopen. In de campagne is te zien hoe Celeste in haar ondergoed over een bad leunt. Daarnaast doet een mager model hetzelfde. Daaronder is nog een parodiefoto te zien van Barber waarin ze, opnieuw in haar ondergoed, probreert een man te versieren. Maar die is duidelijk niet onder de indruk. Naomi Campbell was de inspiratie voor deze parodiefoto, de originele foto werd dan ook door het bedrijf gebruikt in de ‘na-foto'.

Bodyshamen

Barber was woedend en vroeg om tekst en uitleg via Twitter. “Hey @WishShopping, wat is dit? Je mag mijn lichaam niet gebruiken om producten te verkopen die bodyshamen”. De advertenties zijn sindsdien verdwenen.

@celestebarber_ Did you know some company on @WishShopping is using your photos to sell diet patches?? I love how funny your photos are but I figured you should know! pic.twitter.com/9cv0sWGfQl

— April Singleton Dunn (@ape1ton) October 22, 2018

Hey @WishShopping what's this all about? You can't use my photos especially to sell body shaming products.m! https://t.co/fsL4hWHRwr