Dit is niet dun, zo staat er bij een tekening van een magere Victoria Beckham in bikini. Op het lintje over de bikini staat Anorexic Fashion Icon' te lezen. Dit is wél dun, beweert de pizzaketen naast een foto van een pizza. Onze nieuwe Victoria Beckham dunne korst is amper twee millimeter dik, zo klinkt het verder in de reclameslogan van Sidhu's Golden Fish and Chips.
De reclameboodschap is te vinden in een busje, maar Victoria Beckham kreeg hem toevallig zelf onder de ogen. En zij was niet bepaald opgezet met de reclame. Het is ongepast om zo'n eetstoornis te trivialiseren en lasterlijk om met zo weinig respect om te gaan met iemands reputatie. Helaas is dit nu een juridische zaak, legt een woordvoerder uit in een mededeling.
"We wilden niemand kwetsen"
De advertentie trok niet alleen de aandacht van Beckham. Ook SEED, de Britse organisatie die zich inzet voor mensen die vechten tegen eetstoornissen heeft intussen een klacht neergelegd.
Het was nooit onze bedoeling om iemand te beledigen met deze advertentie, die al drie jaar op de achterruit van onze bestelwagen kleeft. Onze klanten zien de reclame in haar context. Als manager en namens alle medewerkers en eigenaars van de zaak, wil ik benadrukken dat we beseffen hoe ernstig eetstoornissen zijn en nooit de ernst ervan zouden banaliseren, klinkt het intussen bij de keten in kwestie.
Ondertussen is de afbeelding weggehaald.