Selfies nemen op je bruiloft behoort tot het verleden. Waarom zou je op je speciale dag zelf op sociale media zitten als je iemand kan inhuren om dat voor jou te doen? Dat is exact wat het New York W Hotel voorstelt.
Zij stellen voor om één van de personeelsleden te betalen om op je bruiloft heel de dag jouw Twitter, Instagram, Vine en Blog te beheren. Jouw persoonlijke 'Social Media Wedding Concierge' zal zelfs voor een unieke trouw-hashtag zorgen en gasten aansporen om deze te gebruiken tijdens de ceremonie en de receptie.
Voor 3000 dollar (zo'n 2175 euro) staat de conciërge hellemaal tot uw dienst. Het aanbod is inclusief het organiseren van een 'droom-huwelijksreis' Pinterest bord en een Shutterfly fotoalbum met de sociale media-hoogtepunten van de trouw.
Er is al veel reactie op de service gekomen en die is vaak negatief. 'Heb je 3000 dollar teveel en slechte prioriteiten, kan je een 'social media Wedding concierge' kopen,' schrijft The Daily Dot.
Het persbericht zelf, dat getweet werd op dinsdag, is algemeen bespot door veel sociale mediagebruikers. In een interview met Fast Company verdedigde het hotel haar nieuwe dienst. "Voor sommigen kan dit een beetje overdreven lijken en dat vinden wij niet erg," Zegt Alyssa Kiefer, de 'global social media strateeg' van het hotel. "Een aantal jaar geleden vonden mensen het idee van een trouwplanner belachelijk, nu huurt iedereen er één in."