Reclames voor yoghurt draaien meestal rond een brave huisvrouw die het zuivelproduct aanprijst, maar Danio bewijst dat het ook anders kan en kiest voor een stereotype hipster met volle baard. "In het potje zit stoere en stevige kwark, eigenschappen die deze man uitstraalt", zegt Jennifer Welage, communicatiemanager bij Danone, in de Nederlandse krant NRC Handelsblad. "Millennials hebben een leuze die goed bij ons product past: als je ergens voor kiest, ga er dan helemaal voor", voegt ze eraan toe. De slogan van de campagne is dan ook niet voor niets "Taste life to the full".
Of de marketingstunt succesvol is, laten we in het midden. Wat wel vast staat is dat de bebaarde man voor groot jolijt zorgt bij onze Twitterende noorderburen. Een greep uit de hilarische reacties:
M'n baard maar geschoren, anders denken mensen dadelijk nog dat ik van Danio houd.
Martijn van Gerwen (@MartvGerwen) 8 april 2016
@DanoneNL nu ligt mn #danio op de grond... pic.twitter.com/3Sq1ZKWOuh
Maarten Maris (@koop1980) 8 april 2016
Ik eet nu al een week Danio kwark.... #fail #kwarkman pic.twitter.com/v1gNK5ubTU
Bart Lamot (@IdeeBart) 9 april 2016
Beste Danio: mannen met baard houden per definitie niet van dikke zuivel -- na drie happen zit het overal. https://t.co/HG69c16sPt
jeroen smeets (@jeroensmeets) 8 april 2016
Onderdeel van een listicle van @upcoming . Die kan ? van de bucketlist ? https://t.co/WPScuo5HK1 pic.twitter.com/ds0uk6qqI0
Yordi Dam (@yordidam) 8 april 2016
Foto Twitter desiree lankhorst