Jose Javier dacht dat hij een achterpoortje had gevonden in AdWords. De advertentiedienst rekent een bedrag aan per klik op jouw gepromote link, maar de tiener was onder de indruk dat hij betaald zou worden per klink.
De website van brassband Los Salerosos verscheen een pak hoger bij de zoekopdrachten van Google en verzamelde zo een flink aantal nieuw bezoekers. Jammer genoeg voor Javier liep de rekening zo ook stevig op. Uiteindelijk kreeg de 12-jarige muzikant een factuur voor 100.000 euro.
Zijn ouders kregen pas in het snuitje wat er aan de hand was toen de bank hen belde. Hun zoon had alles in het geniep geregeld, met de gegevens van een spaarrekening die hij had gekregen om geld voor instrumenten op te sparen. Gelukkig voor de ambitieuze tiener lijkt Google niet al te hard te malen om het geld.
"Het is duidelijk dat dit een vergissing is en dat hij het gedaan heeft zonder er over na te denken. Een 12-jarige jongen zal niet snel 100.000 euro willen uitgeven", aldus een woordvoerder van Google volgens BBC.