Fabienne Bogaers, Directeur Digital, stuurt een team van zo'n 55 Telenetters aan om klanten te bedienen via de verschillende digitale kanalen, van online verkoop, selfservices tot social media. Bogaers is zelf chemicus van opleiding en begon haar carrière 18 geleden bij het telecombedrijf. De rode draad was altijd: hoe klanten zo goed mogelijk servicen, binnen een technologisch sterk veranderende en innovatieve omgeving.
Begrijpen wat klanten willen...
Bogaers' focus op klantgerichtheid in een digitale context zoekt ze ook bij kandidaten die het digitale team willen versterken.
Zo is er momenteel een vacature voor een Digital Analytics Expert die moet kunnen analyseren wat klanten op de Telenet-sites zoeken en willen. Het doel? De effectiviteit van de online klantenervaring voortdurend verbeteren.
In een winkel of via ons contactcenter praten we rechtstreeks met klanten en voelen we hun noden aan, zegt Bogaers. Ook op een website of in een app probeer je dat unieke klantengedrag te bestuderen, om te achterhalen hoe je nog beter kan doen en klanten optimaal kan begeleiden zichzelf te helpen.
Telenet is ook op zoek naar een E-commerce lead die aanstuurt hoe producten het best online kunnen gepositioneerd worden. We verkopen eigenlijk diensten en zijn dus geen typische webshop. Onze uitdaging is dan ook om onze klanten een topervaring te geven!
KISS the customer' maak het eenvoudig voor klanten!
De zoektocht naar eenvoud blijft dé uitdaging de komende jaren. Want de technologie evolueert zo snel en we moeten ervoor zorgen dat al onze klanten onze producten en diensten met gemak kunnen gebruiken. Dat betekent dat we mensen zoeken die naast een passie voor innovatie en technologie vooral héél klantgericht moeten zijn. In al wat we doen zetten we de klant eerst!, besluit Bogaers.
Heb jij de drive en de commerciële feeling? Kom dan bij ons Telenet team en maak je eigen carrière: jobs.telenet.be.
Dit artikel werd u aangeboden door Metro-partner Telenet.