Chauffeurs van de taxidienst Uber krijgen in Charlotte een Bop-it mee om op de achterbank te leggen. Het lawaaierige speelgoed uit de jaren 90 geeft spelers de opdracht om allerlei knoppen en hendels in een bepaalde volgorde te gebruiken. Dat vergt heel wat aandacht, zeker voor iemand die te diep in het glas heeft gekeken.
Uber hoopt zo agressie tegen zijn chauffeurs terug te dringen. "Een benevelde passagier die zich bezighoudt met iets interessant, is minder prikkelbaar en zal zijn agressie waarschijnlijk niet op de bestuurder uitwerken", zegt Joe Sullivan, veiligheidsverantwoordelijke van Uber, aan The Guardian.
Dronken passagiers vormen één van de grootste risico's voor chauffeurs, maar zijn tegelijkertijd de belangrijkste klanten van de taxidienst. Daarom experimenteert Uber met tal van manieren om de beschonken klanten rustig te houden. Zo installeerde de taxidienst spiegels tussen bestuurder en passagier in enkele wagens in Seattle. Volgens het bedrijf suggereert onderzoek dat mensen zich beter in toom kunnen houden wanneer ze hun weerspiegeling zien.
Foto Pixabay