Het nieuwe gadget gaat door het leven als Spectacles' en is voorzien van een camera met een gezichtsveld van 115 graden. Met het accessoire kunnen gebruikers video's van tien seconden opnemen, die als vanzelfsprekend direct en draadloos naar Snapchat gestuurd kunnen worden.
En dat is nog niet alles: de video's die met de bril gemaakt worden, zijn rond en niet rechthoekig zoals we dat nu gewend zijn. Dit nieuwe videoformaat zou beter afgestemd zijn op het menselijk zicht. Kijkers kunnen tijdens het afspelen van de filmpjes hun telefoon draaien in de gewenste hoek en zelf bepalen welk gedeelte van de cirkel hun aandacht verdient.
De camera bevindt zich voor de drager aan de linkerkant. Wanneer er een snap gemaakt wordt, lichten de led-lampjes rond de camera op om aan te geven dat het apparaat aan het werk is. Op die manier probeert Snapchat de Google Glass-criticasters een stap voor te zijn. Een van de veelgehoorde commentaren was immers dat het bij de Google Glass onmogelijk was om te zien of de gebruiker een filmpje aan het maken was. De privacy van de omgeving kwam hierdoor in het gedrang.
Het hoogtechnologische accessoire zou deze herfst in beperkte oplage op de markt komen. De officiële prijs is nog niet bekend, maar kenners spreken van zo'n 115 euro. Het is voorlopig ook nog niet niet geweten in welke landen de zonnebril te koop zal zijn. Vermoedelijk komt de VS eerst aan de beurt.
Bij die nieuwe bedrijfskoers hoort tot slot ook een nieuwe bedrijfsnaam: Snap, Inc. Zo wil de technologiestart-up duidelijk maken dat het nu meer dan alleen de Snapchat-app te bieden heeft.