Wanneer iemand het prestigieuze beeldje in de wacht sleept, krijgt die 45 seconden om zijn zegje te doen. Sommigen gebruiken die tijd om maatschappelijke kwesties in de spotlight te plaatsen. Zo lanceerde Patricia Arquette vorig jaar een vurige oproep voor gendergelijkheid nadat de Academy haar kroonde voor de beste vrouwelijke bijrol.
https://www.youtube.com/watch?v=6wx-Qh4Vczc
Voordat Arquette aan de boodschap kwam, ratelde ze echter een hele lijst namen af. Winnaars die bovendien niet voorbereid zijn, hebben bovendien de neiging om een heleboel namen te noemen. Dat wordt al snel vervelend en dat lijken de organisatoren nu te beseffen.
Op de traditionele lunch voor Oscarnominees kondigde de organisatie aan dat iedere genomineerde persoon de mensen die hij of zij wil bedanken moet neerpennen op een kaartje. Tijdens de overwinningsspeech zal dat kaartje getoond worden op grote schermen in de zaal. Winnaars krijgen zo meer tijd voor een belangrijke boodschap of een leuke anekdote, wat de hele show iets interessanter zou moeten maken.
"We willen niemand in verlegenheid brengen, maar de lijst van winnaars die de regisseur, hun echtgenoot, hun vrouw, hun kinderen of hun huisdieren vergeten zijn, is bijzonder lang", verklaarde producer David Hill."Bovendien is het kaartje een permanent aandenken dat je kan inkaderen en eeuwig kan bijhouden. Hoe cool is dat?!", aldus Hill.