De reizigersgroei doet zich volgens de NMBS voor bij bijna alle producten en in alle reizigerssegmenten. Dit zowel tijdens de dal- als tijdens de piekuren. Er zijn meer pendelaars (+3,35 procent reizigers met een school- of werkabonnement), maar ook de standaardbiljetten en de producten gericht op het vrijetijdsverkeer "doen het goed".
De spoorwegmaatschappij meldt ook een gestegen klantentevredenheid. Tijdens de eerste helft van dit jaar gaf 65,3% van de reizigers de NMBS een score van minstens 7 op 10. Tijdens dezelfde periode vorig jaar was 59,1% van de treinreizigers tevreden. In de eerste helft van dit jaar reed 90,2% van de treinen "op tijd", halfweg vorig jaar was dat 87,5%.
Inkomsten ook omhoog
De bedrijfsinkomsten zijn gestegen met 3,1% tot 1,291 miljard euro. De bedrijfskosten bereikten 1,247 miljard euro, onder andere omwille van kosten verbonden aan de transformatie van de onderneming en de migratie van de IT-systemen. De cash recurrente ebitda (winst voor belastingen, intresten, afschrijvingen en waardeverminderingen) blijft met 44,3 miljoen euro stabiel. De schuld werd afgebouwd met 93,9 miljoen tot 2,378 miljard euro.