Het logo met de retrocamera wordt vervangen door een abstract camera-icoon met een regenboog als achtergrond. Hierdoor oogt het nieuwe beeldmerk moderner en kleurrijker. Er is ook een upgrade van de creatieve apps Layout, Boomerang en Hyperlapse.
De volledige app werd in een nieuw jasje gestoken. De lay-out is nu minder kleurrijk, waardoor de foto's en video's er nog meer uitspringen. De update wordt uitgestuurd naar iOS- en Android-telefoons.
Sinds 2012 is Facebook eigenaar van Instagram, waarop jaarlijks zo'n 80 miljoen foto's en video's worden gedeeld.
Uit de reacties op Twitter blijkt dat er voor- en tegenstanders zijn van de gedaantewisseling van de app.
What in the flying fuck did Instagram do with their app logo ? that shit looks stupid now
Gingie (@Gingie0627) 11 mei 2016
My god the new Instagram logo is a fucking disaster
Zack Zarrillo (@zzarrillo) 11 mei 2016
New Instagram logo, nice! @instagram https://t.co/82vJR8OnRa pic.twitter.com/QobnDh479D
Andy German (@imnotagerman) 11 mei 2016
@Andrew_Haine "Simplicity is everything!" Clearly you've never built a labyrinth before.
Jesse Ouimet (@The_GeekJock) 11 mei 2016