De critici vinden er niet veel van, maar volgens Netflix is de op een na duurste tv-serie, Marco Polo, absoluut een hit bij de kijkers. "Het historische drama is een enorme succes," vertelde Hastings, CEO van Netflix, aan The Huffington Post. "Het is super populair bij het publiek en dat is logisch want er zijn prachtige kostuums, een epische verhaal en naakte kungfu."
Maar tenzij je bij Netflix werkt, is het min of meer onmogelijk om precies te weten hoeveel mensen er eigenlijk verslaafd zijn aan naakte kungfu.
Marco Polo ging vorige maand in première en is een enorm belangrijke onderneming van Netflix. Het bedrijf betaalde namelijk 90 miljoen dollar voor het eerste seizoen dat 10 afleveringen telt. Volgens The New York Times is Game of Thrones de enige serie die duurder is.
We weten hoe populair Game of Thrones is, maar de kijkcijfers van Marco Polo blijven een mysterie. Netflix beschikt wel over alle informatie, maar weigert om deze vrij te geven. Afgezien van superlatieven als "best bekeken serie op Netflix" weten we eigenlijk niet hoeveel mensen er naar een bepaalde aflevering kijken.
Ted Sarandos, chief content officer, zei vorige maand al dat die cijfers "een irrelevante maatstaf voor het succes van het bedrijf" zijn.