Netflix is bijzonder ambitious. Tijdens een persconferentie beweerde het streaming bedrijf dat het 20 originele series of seizoenen per jaar wil uitbrengen. Daarnaast zei Chief Content Officer Ted Sarandos dat het bedrijf van plan is om elke vijf jaar een volledig nieuwe show in première te brengen.
Er is geen twijfel dat Netflix samen met andere online streaming providers heft bijgedragen aan het dalende aantal tv-kijkers. In Amerika waar de dienst nog steeds het meest populair is, daalden de kijkcijfers met 3%. Dat werd bekend gemaakt in een studie van David Poltrack, chief research officer bij CBS. Poltrack plaatst wel vraagtekens bij het vermogen van Netflix om zoveel nieuwe shows te maken en beweert dat de dienst geen echte hit meer heeft uitgebracht sinds Orange Is The New Black en House of Cards.
Deze maand zal Netflix nog een exclusieve serie uitbrengen voor Netflix-abonnees. Marco Polo moet de kijkcijfers bij Netflix weer omhooghalen na teleurstellende cijfers. De reeks is na Game of Thrones de duurste reeks die ooit werd gemaakt. Per aflevering investeerde Netflix 9 miljoen dollar. In totaal zijn er 10 afleveringen van Marco Polo wat goed is voor 90 miljoen dollar. De eerste aflevering verschijnt op 12 december.
We zullen nooit exact weten hoeveel mensen er naar Netflix kijken of hoeveel kijkers Marco Polo deze maand zal trekken, want Netflix houdt die cijfers voor zichzelf. "We doen dit niet om de pers te frustreren maar we vinden het een irrelevante maatstaf voor het succes van het bedrijf. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet helpt om de kwaliteit van de televisie te bevorderen," legde Sarandos uit.