Betabrand, een online retailer van crowdsourced kleding, is net gestart met haar lentecollectie en het bedrijf heeft besloten om een andere aanpak qua marketing te nemen: elk van de modellen zou een doctor zijn.
"Als je verder kijkt dan de gewone modellen wordt fotografie een stuk leuker, " zei Betabrand oprichter Chris Lindland in een verklaring. "Onze ontwerpers hebben een slimme modecollectie voor het voorjaar gemaakt, dus waarom zouden we die niet tonen aan de wereld op de lichamen van ook echt slimme vrouwen?"
De nieuwe collectie wordt getoond door vrouwen - ja, dunne en aantrekkelijke vrouwen en dat is precies wat critici problemen mee hebben - die doctor zijn.
Lindland vertelt AdFreak dat de modellen van het merk bijna altijd vrienden, familieleden en collega's van zijn team zijn. Dit jaar vroeg hij een student die van Stanford afgestudeerde in neuopsychologie of een van haar vrienden geïnteresseerd zouden zijn in modelleren.
"De volgende stap was slechts doctoren en promovendi te laten modelleren voor onze voorjaarscollectie," zegt hij . "Dus schreven we onze klanten en Facebook volgers dat we op zoek waren naar doctors. Zestig vrouwen uit de hele wereld hebben gereageerd."
Sommige van de foto's werden geschoten op het hoofdkantoor van Betabrand, terwijl sommige modellen prototypes van de kledij kregen toegestuurd. Die foto's werden dan op hun locatie getrokken.