Veel sportliefhebbers willen liefst thuis gezellig naar het WK voetbal kijken. Dat idee uit zich ook in de verkoop van televisies. Mensen upgraden' hun televisie voor het WK begint. De marktleiders zijn zich hier bewust van en zorgen dat de klant een uitgebreide keuze heeft.
Marktleider Samsung lanceerde voor het WK 40 nieuwe modellen. De levering van grote tv's met een diagonaal van 60 (151 cm) of meer is bijna verdubbeld. In Europa en Amerika steeg de verkoop met zo'n 95%. Marktonderzoekbureau GfK schat dat er zo'n 86 miljoen euro in de markt gepompt werd door de verkoop van televisies. Samsung verwacht de komende maanden een verdere groei van grote tv's. Sony, de Japanese rivaal van Samsung, lanceerde ongeveer 30 nieuwe modellen in februari. Het WK is een wereldwijd gebeuren, ook in het Midden-Oosten en Afrika stijgt de verkoop van tv's met meer dan 5%.
Als je al even twijfelt om de knoop door te hakken, is dit misschien het ideale moment om een nieuwe tv of een tablet aan te schaffen. Wie tussen 21 mei en 3 juni een tablet of televisie koopt bij Media Markt, krijgt zijn aankoop 100% terugbetaald als de Rode Duivels het WK in Brazilië winnen. Dezelfde actie vond plaats in 2006 in Italië. Toen sleepten de Italianen de Wereldbeker in de wacht en kregen de klanten hun geld 100% terugbetaald.
Wil je je televisie ook nog upgraden? Bij Media Markt kan je terecht voor een uitgebreid aanbod.