Alles werd uit de kast gehaald om een baasje vinden: zo poseerde de zes jaar oude Merrick voor foto's en speelde hij in video's. Het asiel startte zelfs een campagne op sociale media. Maar het mocht allemaal niet baten, schrijft The Guardian.
Merrick zat al 2.000 dagen in het asiel, toen Jordan Nussbaum opdook. De man had het billboard met de foto van Merrick in de stad gezien en kon zijn vriendin overtuigen.
Liefde op het eerste gezicht
Voor Nussbaum was het liefde op het eerste gezicht, zo vertelde hij aan de lokale televisiezender KMBC. "Het is hartverscheurend dat hij daar zo lang heeft moeten wachten op een baasje, maar ik denk dat dit voorbestemd was."
Nussbaum en zijn vriendin bleken een ideale match te zijn: "Ze zochten iemand die geen kinderen heeft en met genoeg energie om Merrick aan te kunnen. Hij is namelijk een grote puppy.'"
Billboard
Het was lokale ondernemer Scott Poore die betaalde voor het billboard. Poore, die een eigen kledingbedrijf heeft, steunde de dierenasiels in de omgeving van Kansas City al langer financieel. Maar om Merrick geadopteerd te krijgen moest hij alle zeilen bijzetten: "Met de berichten op sociale media vertelden we bijna zes jaar hetzelfde verhaal aan hetzelfde publiek, uiteindelijk was er een billboard nodig om Merrick onder de aandacht te brengen van de juiste mensen.
Ster op sociale media
Met een feestje werd het afscheid van Merrick gevierd. De hond geniet nu van zijn nieuw verworven vrijheden: hij rent graag rond in de tuin en heeft een oogje op de hond van de buren. Bovendien is hij een ster geworden op sociale media. De Facebookpagina Merrick the Rescue Pup heeft op het moment van schrijven al meer dan 2.700 likes.