Emily Heller bestelde twee deurmatten via een onafhankelijke verkoper op Amazon. Goede reviews deden haar vermoeden dat er niets mis zou gaan en na de bestelling dacht ze er niet bij na. Totdat het pakketje bij haar in de bus zat. Toen ze dat openscheurde, zag ze tot haar verrassing twee stukken schuimrubber waarop een foto van een deurmat was geprint.
Duidelijk ontevreden met het product trok Heller naar Twitter, waar de foto's van de levering al meer dan 11.000 keer gedeeld zijn. "De reactie hierop is overweldigend. Ik had geen idee dat dit weerklank zou vinden", getuigt Heller bij Mashable.
Ondertussen heeft ze haar geld tweemaal teruggekregen, een keer van Amazon en een keer van de verkoper zelf. Het extra kapitaal heeft ze geschonken aan een goed doel dat zich inzet tegen politiegeweld in de Verenigde Staten. Een van de matten heeft ze weggeschonken tijdens een optreden.
Tried to buy a doormat and here's what arrived: a piece of foam with a photo of the thing I wanted printed on it. pic.twitter.com/sqK7vgH7Ii
Emily Heller (@MrEmilyHeller) 20 juli 2016
Gave away The Mat at my stand up show at @UCBSunset tonight pic.twitter.com/ZKjPZwsWA0
Emily Heller (@MrEmilyHeller) 22 juli 20163
Foto Twitter / @MrEmilyHeller