Het initiatief komt van Citizens Advertising Takeover Service (CATS), een actie van een groep creatievelingen onder de naam Glimpse. Via crowdfunding hebben zij geld ingezameld om een metrostation vol te hangen met foto's van poezen. Hun actie was succesvol en leverde op Kickstarter meer dan 23.000 pond (27.000 euro) op. Dat is genoeg om 68 reclameborden in een kleiner station twee weken lang over te nemen.
CATS heeft toegegeven dat hun actie een beetje belachelijk is, maar er hangt ook een goed doel aan vast. Alle katten op de posters zitten momenteel in een asiel en zijn dus op zoek naar een nieuwe thuis. De organisatie hoopt daarmee te helpen, maar is tegelijkertijd blij dat pendelaars in tenminste één station eventjes verlost zijn van reclames voor films en verzekeringsmaatschappijen.
Glimpse wil vaker advertentieborden overnemen en vraagt op CatsNotAds.org voor suggesties. Momenteel ziet het ernaar uit dat honden het volgende thema zullen worden.
Foto's CatsnotAds.org / Glimpse Collective