Volgens het zuivelbedrijf zit het product vol proteïnen en is het gezonder dan chips met Skittles. Danyel O'Connor, de bedenker van het product, was het beu om kinderen junkfood te zien eten.
"Ik begon het concept in 2009 uit te werken in mijn keuken", zegt ze aan The Huffington Post. "Vijf jaar later ben ik ermee naar de markt getrokken." Sommige critici begrijpen niet waarom O'Connor een op smaak gebrachte kaas wilde uitbrengen. "Volwassenen houden van een stuk fruit bij hun beleg, wij hebben de combinatie samengebracht."
De zoet-zoute combinatie valt te begrijpen, maar volwassenen zijn niet te vinden voor een kaas die naar aardbeien smaakt. Cow Candy heeft het beleg niet alleen in roze en rode tinten, maar ook in het groen en oranje.
Our all-star line up! Cow Candy and Bee's Cheese are moogically nutritious snacks! #GetOnTheMooove #NutritionCanBeFun pic.twitter.com/Jp1l7reVoC
Cow Candy (@CowCandyCo) 28 februari 2017