De jongen, die naast het syndroom van Down nog de ontwikkelingsstoornis dyspraxie en een algemene ontwikkelingsachterstand heeft, is de oudste van de groep. In de campagne toont hij zijn leuke persoonlijkheid en zijn liefde voor blinkende dansschoenen. "Joseph is een heel leuk kind met een aanstekelijke lach en ster-présence," vertelt Josie Cartridge van River Island tegen Metro UK. Door diverser te zijn hoopt River Island de aanvaarding van mensen met een beperking te stimuleren.
Selfies nemen
Ouders Karen en Andrew zijn fan van de campagne. "We zijn zoals altijd enorm trots op Joseph en zijn River Island enorm dankbaar om hem te kiezen en in te zien wat een mooie jongeman hij is," zeggen ze aan Huffington Post. "Hij veroordeelt niemand, hij ziet mensen niet als verschillend - iedereen is hetzelfde voor hem, iedereen is zijn vriend," klinkt het fier.
Ook Joseph zelf genoot ervan de campagne te maken. "Het was leuk om mijn vrienden op school de video te tonen. Mensen kunnen nu selfies met mij nemen."