Tidal, de nieuwe muziek streaming dienst van Jay Z, zit in de hoek waar de klappen vallen. De dienst van de rapper zou een grote flop zijn want na de grootse aankondiging staat de app niet eens in de top 700 meest gedownloade iPhone-apps.
Jay Z vindt echter dat de kritiek onterecht is en dat er een lastcampagne tegen Tidal aan de gang is. "Het gaat prima met Tidal," reageerde Jay Z op de berichten dat zijn muziekdienst een grandioze flop zou zijn. "We hebben nu al meer dan 700.000 abonnees en we zijn nog geen maand bezig."
"De iTunes-store werd ook niet op één dag gebouwd. Spotify heeft er zelfs negen jaar over gedaan om succesvol te worden," aldus de rapper. "Wij mikken op de lange termijn dus geef ons de kans om te groeien en beter te worden."
Volgens Jay Z is zijn dienst het slachtoffer van lastercampagnes waar grote bedrijven miljoenen aan uitgeven. "Nochtans zijn wij tegen niemand. Wij zijn er net voor de fans en de artiesten. We zijn niet perfect maar wel vastberaden," klinkt het.