Akagi Nyugyo lanceerde de Garigari-kun ijslolly's in 1981, als een betaalbare snack voor kinderen die net terugkwamen van school. Een zacht prijsje en vreemde smaken, zoals spaghetti, puree en maïssoep zorgden ervoor dat de bevroren lekkernij enorm populair werd in Japan. Het bedrijf verkoopt jaarlijks maar liefst vier miljard exemplaren.
De ijsproducent gaat ook niet over één nacht ijs wanneer het de prijs verhoogt. Sinds de lancering is deze stijging nog maar de tweede in de geschiedenis van het product. In 1991 heeft Akagi Nyugyo de prijs al eens opgetrokken, van 50 naar 60 yen.
Het bestuur begrijpt dan ook dat hun prijsverhoging een drastische ingreep is. Daarom heeft het bedrijf een somber reclamefilmpje gemaakt, waarin de voorzitter van de raad van bestuur, de CEO en nog aantal werknemers plechtig buigen, terwijl de woorden "We hebben 25 jaar lang vastgehouden, maar ... 60 -> 70" op het scherm verschijnen. Het filmpje werd op 1 april op de Japanse nationale zenders getoond.