De iPad van Apple is een enorme hit bij kinderen door de gemakkelijk te gebruiken interface en de innovatieve apps. De iPad is zo populair dat het merk bekende namen als McDonalds en Disney heeft ingehaald als meest populaire merk bij kinderen van 6-12 jaar.
Smarty Pants, een vooraanstaand onderzoeksbureau, heeft een studie uitgevoerd waarbij ze jaarlijks meer dan 250 merken rangschikken. "Dat de iPad de nummer één is bij kinderen vormt het hoogtepunt van de "tablet overname". Dat is een beweging waarbij gedeelde schermen en tv-netwerken hun dominantie verliezen aan persoonlijke apparaten zoals de tablet," zegt Wynne Tyree, voorzitter van het onderzoeksbureau.
"Kinderen richten zich in toenemende mate op de iPad voor games, tv-programma's, video's, boeken en huiswerk. Daarnaast communiceren ze via de iPad met vrienden en familie." Uit de studie van dit jaar blijkt dat de iPad van Apple iconische kindermerken als McDonald's, Disney, Nickelodeon en Toys'R'Us ruimschoots aftroeft.
"Op slechts vijf jaar tijd steeg de iPad van rang 109 naar het favoriete kindermerk. In het begin veroverde de iPad alleen de harten van tieners en twintigers van gezinnen in de midden- en hogere klasse, maar de iPad is nu bijna een onmisbaar onderdeel van de kindertijd van de grote massa."
De tablet werd gevolgd door Hershey's en Oreo. M&M, Doritos en Cheetos wrongen zich nog net voor Skittles en Disney. YouTube en Microsoft Xbox sluiten de top 10.
In het algemeen stegen aanbieders van digitale entertainment zoals Netflix, Hulu en Amazon het snelst bij kinderen en gezinnen. Samen met de iPad bieden deze diensten altijd ontspanning aan, waar en wanneer een gebruiker ook maar wil.