Tussen je foto's van je maaltijden, huisdieren en jezelf door zal de mobiele foto-app Instagram binnenkort advertenties laten zien. De aanbiedingen zullen gebaseerd zijn op de kiekjes die je deelt via de app.
Net zoals vele andere sociale media zal Instagram weldra een samenwerking starten met adverteerders. Bedrijven zullen hun boodschappen kunnen aanpassen aan jouw voorkeuren op basis van de foto's die je al deelde. Wanneer je dus een foto van je nieuwe schoenen deelt, is de kans groot dat je plots promoties zal te zien krijgen van de dichtsbijzijnde schoenenwinkel in je buurt.
Omdat de socialenetwerksite Facebook ook al iets soortgelijks doet - advertenties tonen op basis van verschillende sites die je bezocht en de groepen die je leuk vond -, verzekert Instagram de gebruikers dat het de lasten die gepaard gaan met zo'n reclames tot een minimum zal beperken. Een advertentie zal nooit erg groot zijn en zal passen binnen het uiterlijk van de app.
Wat Instragram precies zal doen met foto's van je vrienden en familie, valt nog af te wachten.