Ter ere van de eerste verjaardag van Instagram Stories, maakte het moederbedrijf de cijfers van het eerste jaar bekend. Die gegevens vergeleek de website Techcrunch met de resultaten van Snapchat, die eerder al openbaar waren gemaakt. En wat bleek: al na twaalf maanden heeft Instagram Stories de concurrent ingehaald.
Bijna 100 miljoen minder
Instagram Stories kan dagelijks op 250 miljoen gebruikers rekenen, terwijl Snapchat elke dag door 166 miljoen mensen gebruikt wordt. Mensen jonger dan 25 jaar besteden gemiddeld meer dan 32 minuten per dag aan het programma. Boven de 25 jaar neemt dat gemiddelde af naar iets meer dan 24 minuten. Na de bekendmaking van de cijfers daalde het aandeel van Snapchat naar een nieuw dieptepunt.
De populairste hashtags in de Stories zijn #GOODMORNING, #WORK, #GOODNIGHT, #MOOD en #HAPPYBIRTHDAY. Als button kiezen de gebruikers het vaakst voor de locatie van de foto's of filmpjes. En de favoriete filters zijn de hondenoren, het slaapmasker en de konijnenoren.