Zorgen voor anderen zit blijkbaar niet enkel in medewerkers die in een zorginstelling of medische organisatie werken. Bijna de helft van de Belgische ondervraagde medewerkers, managers en bedrijfseigenaren vindt het belangrijk dat zijn werkgever goede doelen steunt. Dat blijkt uit een recent onderzoek van flexplekaanbieder Regus, die onder meer 300 Belgen ondervroeg.
Werkgevers die milieu- en sociale overwegingen meenemen in hun bedrijfsvoering, hebben een streepje voor bij hun personeel. Zo waardeert één op drie Belgische respondenten de initiatieven op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) van zijn bedrijf. Wel vindt 21% (29% wereldwijd) dat er hier niet genoeg informatie over gegeven wordt. Medewerkers die weten welke goede doelen hun werkgever steunt, zijn meer gemotiveerd en halen meer voldoening uit hun werk, zegt William Willems, algemeen directeur van Regus België.
Andere belangrijke resultaten uit het onderzoek:
- 20% wil zich inzetten voor de goede doelen waaraan zijn werkgever een bijdrage levert.
Foto Pixabay