Dit is wat Facebook ziet als je verliefd bent

Dit is wat Facebook ziet als je verliefd bent

Uit een onderzoek van Facebook Data Science blijkt dat je meer op elkaars tijdlijn post voor dat je in een relaties stapt.

Facebook keek naar koppels, die tussen april 2010 en oktober 2013 hun relatiestatus veranderden van single naar in een relatie. Daaruit blijkt dat in de 100 dagen voor de relatie, waarin je elkaar het hof maakt, het aantal posts op elkaars tijdlijn langzaamaan stijgt. De posts bereiken een piek twaalf dagen voor de relatie begint. Gemiddeld posten de tortelduifjes dan 1,67 berichten per dag.

Als de relatie begint, daalt het aantal berichten op elkaars tijdlijn. Online interacties maken waarschijnlijk plaats voor interacties in de echte wereld. Het dal in berichten vindt plaats 85 dagen nadat de relatie begon. Er is dan nog maar tijd voor 1,53 berichten per dag.

 

Maar niet getreurd. Facebook onderzocht ook de inhoud van de berichten. Het keek naar goede kernwoorden (love, nice, happy, ...) en slechte kernwoorden (hate, hurt, bad, ...) en vergeleek zo de ratio van berichten met een positieve boodschap. Als een koppel hun relatie officieel heeft bevestigd op Facebook schiet het aantal positieve berichten de hoogte in.