Je kan bij de meeste luchtvaartmaatschappijen op voorhand doorgeven of je extra eisen hebt voor de maaltijd aan boord. Je kan dan kiezen voor een vegetarisch maal, een koosjer maal of een glutenvrije maaltijd. Martin Pavelka, die lijdt aan coeliakie, een chronische darmaandoening waardoor zijn lichaam geen gluten verdraagt, wou zo een glutenvrij maal.
Grote teleurstelling
De teleurstelling volgde kort na het opstijgen toen Martin zijn glutenvrije maaltijd geserveerd kreeg. Iedereen rond hem kreeg een volwaardig ontbijt, maar hij kreeg alleen maar een banaan met een etiket 'GF' (gluten free). Toen hij de stewardess riep, vroeg Martin: "Is dit een grap?", maar zij antwoordde: "Sorry, dit is de glutenvrije maaltijd."
All Nippon Airways, dat Martin de maaltijd voorschotelde, heeft ondertussen een klacht van hem ontvangen, maar reageerde nog niet.
Martin Pavelka, of east London, has coeliac disease and asked for a gluten-free meal on an All Nippon Airways fl... https://t.co/loSadNVITq
Thus Spake (@thus_spake) 2 mei 2017