Costa Coffee werd in 1971 opgericht in Londen door Sergio en Bruno Costa en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste koffieketen in Europa. In de afgelopen 50 jaar opende het merk 3.889 vestigingen en plaatste het 12.449 koffieautomaten verspreid over 41 landen wereldwijd. Sinds 2019 maakt het merk deel uit van The Coca-Cola Company. Nu breidt Coca-Cola in ons land dus ook het marktsegment van de warme dranken uit.
Costa Coffee zal enerzijds bij horecazaken geserveerd worden, maar daarnaast zal het merk de Belg ook voorzien van «kwaliteitskoffie mét beleving voor onderweg» via het zelfbedieningsconcept «Marlow». Dat is een koffieautomaat die werkt met 100 procent versgemalen bonen en verse melk met als doel koffie te serveren die een barista-ervaring evenaart. Met de lancering van de Marlow, wil Costa Coffee de perceptie van de Belgen over koffieautomaten bijstellen. Zes op de tien Belgen hebben namelijk vooroordelen ten opzichte van koffie uit de automaat, klinkt het bij Coca-Cola.
Vier grote Belgische steden
Tegen het einde van het jaar zal Costa Coffee in België beschikbaar zijn in meer dan 200 verkooppunten. Voor de lancering ligt de focus op vier grote Belgische steden: Brussel, Antwerpen, Gent en Luik. De geografische focus, alsook het productaanbod zal gradueel uitgebreid worden in de komende jaren, met de ambitie om op termijn een nationaal merk te worden.