Alcohol Concern, een Britse vzw die zich inzet tegen alcoholmisbruik, heeft gevraagd aan Disney gevraagd om de kinderchampagne van de film 'Frozen' uit de rekken te halen. "Alcohol wordt maar al te vaak aangeboden als een alledaags product en dranken die op alcohol lijken, worden gebruikt om mensen naar daadwerkelijke alcohol te lokken", betoogt Jackie Ballard, algemeen directeur van Alcohol Concern, aan Mashable.
"Omdat we zeer hoge eisen stellen aan het gebruik van de naam en figuren van Disney, hebben we aan de producent laten weten dat we geen licentie voor het gebruik van Disneypersonages meer geven aan producten die te hard gelijken op alcoholische dranken", laat een woordvoerder van Disney weten in een statement. De woordvoerder voegde nog toe dat de kinderchampagne van 'Frozen' definitief verdwijnt in april 2016. Daarnaast zijn er maatregelen getroffen om soortgelijke voorvallen te voorkomen.
Home Bargains, de winkelketen die de drank verkoopt in het Verenigd Koninkrijk, zit ondertussen verveeld met de zaak. De keten haalt aan dat het duidelijk vermeld staat op de fles dat de drank alcoholvrij is. "Wij engageren ons om ervoor te zorgen dat onze alcoholische producten niet verkocht worden aan minderjarigen. Ons personeel is opgeleid om de identiteitskaart te vragen van klanten die er jonger uitzien dan 21 jaar en alcohol proberen kopen", reageert Joe Morris van Home Bargains aan The Sun.