Niet exclusief, maar inclusief
Met haar make-uplijn voor Fenty vulde Rihanna vorig jaar al een gigantisch gat in de beautymarkt en het lijkt er sterk op dat de andere merken in haar voetsporen zullen treden. "Fenty bracht eindelijk in kaart hoe groot de nood aan inclusieve make-up is", verklaart June Jensen, de directeur van NPD Beauty in het Verenigd Koninkrijk. "Ik verwacht dat veel meer merken met inclusieve producten zullen komen in 2018."
Keep it simple
Vergeet ingewikkelde contouring, of producten die je in vijf verschillende stappen moet aanbrengen. Anno 2018 zal het opnieuw draaien rond eenvoud, met dank aan de vele multifunctionele nieuwkomers. Denk daarbij aan één crème die in een klap dient als vervanger voor je dag- en nachtcrème en je primer. Zet die wekker maar vast tien minuten later.
J-beauty
2017 was zonder enige twijfel het jaar van de Korean beauty: innovatieve, Koreaanse huidverzorgingsproducten overspoelden de markt. Denk daarbij aan huidmaskers met slangen- en cactusextracten, de creamy compact cushion-foundations of de hybride parfums. Toch is het vooral de J-beauty die dit jaar jouw badkamer zal veroveren. Verwacht je dus aan eenvoudige, maar stijlvolle producten die vaak plantaardig zijn.