De tien meest dubbelzinnige logo's

De tien meest dubbelzinnige logo's

Niets zo belangrijk als een goed logo voor je bedrijf.

Meestal zijn de creatieve mensen vele uren aan het werk om de uitstraling van het bedrijf zo treffend mogelijk te kunnen weergeven in een perfect logo.

Maar soms loopt dat mis.

Business Insider maakte een lijst op van de meest dubbelzinnige logo's aller tijden.

1. Sun Rise Sushi

De ontwerper wilde graag een zon laten verschijnen boven een theehuis in Japan.

De uitwerking is minder geslaagd.

 

 

2. Pastorale werking

Het logo is gemaakt in 1973. Vandaag zou niemand eraan denken om dit logo voor te stellen voor een commissie binnen de kerk.

 

 

 

3. Mama's Baking

Een café in Griekenland kwam met dit origineel logo op de proppen.

 

 

 

4. Olympische Spelen Londen

   Het logo heeft meer dan een half miljoen euro gekost.  Maar de kritiek bleef niet uit.  Sommige zagen er een seksuele act in  van Lisa Simpson van The Simpsons.

 

 

 

5. A-Style

Dit is een buitenbeentje want dit bedrijf dat T-shirts verkoopt, heeft het dubbelzinnige logo doelbewust op de markt gebracht om veel te kunnen verkopen.

 

 

6. Mont-Sat

  Weinig kans dat Telenet binnenkort met dit logo uitpakt.

 

 

 

 

 

7. Kudawara

Dit logo is van de Japanse apotheker Kudawara. Het moet de letter K voorstellen.  En dat doet het treffend.

 

 

8. Locum

  Locum is een Zweeds vastgeodbedrijf.  In het Engels klinkt dat anders.

 

9. Computer

De Computer Dokters maken uw laptop weer perfect.