Een donkere huid heeft een heel andere ondertoon, waardoor make-up vaak te rood of te geel uitvalt. Speciale make-up voor die doelgroep is maar zeer beperkt verkrijgbaar, legt Chapman uit aan Metronieuws.nl.
Naast de webshop lanceert de onderneemster ook een Nederlands lifestylemagazine met beautytips voor donkere vrouwen. In het buitenland zijn dergelijke magazines al lang geen uitzonder meer, maar in België en Nederland bestaat een vergelijkbaar initiatief nog niet. In de fashion- en beautyindustrie wordt er proportioneel minder aandacht besteed aan donkere vrouwen. Daar wil ik verandering in brengen. Daarom gaan wij in elke editie black owned businessess in de schijnwerpers zetten, aldus Chapman.
Het magazine, dat Shaydes Magazine gedoopt wordt, verschijnt zes keer per jaar en is te koop via de website. Verder zullen er ook producten verkocht worden van Black Radiance Cosmetcs, een merk dat vooral in Amerika erg vlot over de toonbank gaat. Ik wil vrouwen inspireren. Het merendeel van onze producten zijn gemaakt voor en door donkere vrouwen, besluit Chapman.