Zo noemt hij Pinterest geen 'sociaal netwerk' meer. "Pinterest gaat niet over het delen met vrienden. Het gaat over je laten inspireren, het ontdekken van creatieve ideeën en mooie beelden opslaan voor de toekomst." En daarbij heb je meer mogelijkheden dan je denkt: zo beschikt Pinterest over meer dan 50 miljard afbeeldingen of pins.
Daar is meteen ook een groot nadeel aan verbonden. Als gebruiker wil je tussen die hoop afbeeldingen natuurlijk de pins vinden die relevant zijn voor jou. "Dat is inderdaad een groot probleem", erkent Sharp. "Daarom willen we in de toekomst meer regionaal te werk gaan. Stel dat je in Japan woont en op zoek bent naar een recept, moeten wij er voor zorgen dat je in je resultaten Japanse gerechten te zien krijgt."
Daarnaast wil Sharp de pins ook actiever maken. "Stel dat je een pin ziet, maar er staat geen beschrijving bij of de link werkt niet, is de afbeelding nutteloos. Maar als je een foto ziet van een prachtige tas, en er is een link naar de online winkel en er staan reviews in de commentaren. Daar ben je tenminste iets mee."
Om dat te bewerkstelligen, heeft de ceo een wel heel eigenaardige eis. "Ik wil geen bedrijf, waar er alfamannetjes rondlopen. Daarom nemen we enkel mensen aan die vriendelijk en sympathiek zijn. Versta me niet verkeerd, ze moeten ook verstandig zijn. Maar ik wil geen egoïsten in mijn bedrijf. Ik wil enkel aardige genieën die elkaar met respect behandelen. Want dat zijn de mensen die goed samen kunnen werken en grote, innovatieve en creatieve producten kunnen bouwen."