Britse winkelcentra bannen spiegels uit pashokjes

Britse winkelcentra bannen spiegels uit pashokjes

Draag dat wat goed doet voelen, niet dat waarvan je denk dat je beste figuur in hebt. Dat is het motto van de Hammerson-winkelcentra in Birmingham, Bristol en Croydon. De keten wil dat vrouwen minder op een negatieve manier kijken naar hun lichaam en bedekten daarom de spiegels in hun winkels met doeken.

Volgens een woordvoerder van het bedrijf verliest 71% van de Britse vrouwen het vertrouwen in haar nieuwe outfit nadat ze het kledingstuk gepast heeft in de winkel. Daarom wordt de maatregel een week lang getest en kijkt Hammerson daarna of het eeen invloed had op de verkoop.

De reacties op de maatregel zijn verdeeld. Voorstanders zijn blij dat een winkelketen bezig is met het lichaamsbeeld van vrouwen en hoe klanten zich voelen in de kleren. Tegenstanders twijfelen aan de goede intenties van het bedrijf. Zij denken dat de winkels op die manier vrouwen minder willen laten twijfelen, om zo hopelijk meer items te kunnen verkopen.

Foto Pexels