De rebelse Schotse brouwerij BrewDog heeft in amper 20 dagen 5 miljoen Britse pond verzameld via een crowdfundingactie 'Equity for Punks'. Ter vergelijking: in 2013 had de brouwerij een half jaar nodig om 4,7 miljoen Britse pond bijeen te rapen. Zoals Bob Rothstein en Mike Ogunrinde van BrewDog België recent nog vertelden in een interview met Metro, is het streefdoel van de crowdfundingcampagne 25 miljoen Britse pond. Om te vieren dat ze in zulke korte tijd al één vijfde van dat bedrag ingezameld hebben, pakten de jongens van Brewdog uit met een merkwaardige stunt: ze strooiden opgezette dikke katten uit over Londen. "We zijn erg blij met de respons die we ontvangen hebben. Het is een bewijs dat er nood is aan alternatieve financiering, en dat mensen de 'fat cats' van onze maatschappij kotsbeu zijn", zegt BrewDog oprichter Jammes Watt. Onder 'fat cats' verstaan ze zelfzuchtige en hebzuchtige businessmannen. "Crowdfunding moet dus niet langer gezien worden als een niche-alternatief, maar als een bewezen, en werkbare optie."