De vrouw in kwestie postte een foto van het broodje op de microblogsite. "Beeld je de HORROR in toen ik deze middag een kikker in mijn broodje vond. Panos, jullie hebben wat uit te leggen", schrijft ze.
(Lees hieronder verder.)
Imagine my HORROR when I discovered a frog in my baguette this afternoon? @PanosBelgium you have some explaining to do!!! @AFSCA_Conso @foodsafetynews #Panos #AFSCA @RTBFinfo @RTBF @rtlinfo @BRUZZbe pic.twitter.com/fcTcUz1VOr
Kimberley (@KimberleyAO) September 18, 2019
De broodjesketen "neemt het probleem serieus" en zegt dat de nodige maatregelen zijn getroffen. Panos heeft contact opgenomen met de uitbaatster van het filiaal in Etterbeek, de kwaliteitsverantwoordelijke van het bedrijf, de leveraar van de ingrediënten van het desbetreffende broodje en de betrokken klant. Het bedrijf benadrukt dat het er een zeer strikte kwaliteitscontrole op nahoudt en dat alle voorwaarden van het federaal voedselagentschap FAVV worden gevolgd.
Klacht
Het FAVV zelf heeft de vrouw in kwestie aangeraden klacht in te dienen, wat ze volgens woordvoerster Stéphanie Maquoi ook heeft gedaan.