In mei tweette Amerikaanse president Donald Trump 'Despite the constant negative press covfefe'. De tweet bleef zes uur online staan en leidde tot heel wat hilariteit op het internet. Maar sommigen zagen ook een financiële buitenkans in de typfout van de president.
Tot nu toe werden er al 58 aanvragen ingediend om de term te registreren als merknaam, meldt de World Trademark Review. De meeste werden opgesteld in de eerste twee weken na de bewuste tweet. Van al de aanvragen werden er 36 gestart in Amerika, maar ook in Zwitserland, Duitsland, Italië, Zweden, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zuid-Korea, Maleisië, Noorwegen en Slovenië zagen mensen een kans om geld te verdienen.
Covfefe-energiedrank voor de vermoeide president
De meeste van de procedures kreeg een negatief antwoord, vooral in de Verenigde Staten, omdat het te weinig betrekking heeft op een concreet product. Maar in andere landen, zoals Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk werden wel aanvragen goedgekeurd. Dus mogen we ons binnenkort aan enkele beschermde covfefe-producten verwachten.
Een Zweedse ondernemer plant het woord te gebruiken voor koffie, kleding en advertising. In Groot-Brittanië is de term aangevraagd als naam voor een bier. De man die in Zwitserland de naam beheert hoopt er een energiedrank van te maken. "De president maakte de fout waarschijnlijk toen hij moe was", legt Tim Saciri uit. "Daarom lijkt het me dan ook logisch om er een wereldwijde energiedrank rond te maken."