Mediabedrijf 21st Century Fox heeft groen licht gegeven om het biertje te brouwen, meldt The Telegraph. Daartoe werd zelfs een speciaal recept ontwikkeld. Deze week wordt het al officieel gelanceerd in Chili en begin 2016 zijn de rest van Zuid-Amerika en Europa aan de beurt.
De voorbije jaren werden al 'onofficiële' biertjes verkocht met het iconische 'Duff Beer'-logo erop. Dat gebeurde vooral in Zuid-Amerika, maar ook de brouwerij in Haacht probeerde al op de kar te springen van de populaire animatieserie.
Die praktijken bleven zonder gevolg. Rechters redeneerden dat je Duff onmogelijk kan namaken, aangezien het niet bestaat. Op die manier greep 21st Century Fox telkens naast een schadevergoeding en besloot het om het biertje zelf in de markt te zetten.
Of Duff ook lekker gaat zijn, is een andere vraag. Fox heeft het drankje laten 'ontwerpen' door een Britse brouwmeester, die er een premium lager van heeft gemaakt. Diep goud van kleur, met een hint van fruit en caramel. Het is nog onduidelijk wie Duff bij ons gaat brouwen en verdelen.
Foto: 21st Century Fox