De afgelopen weken wordt de wereld geteisterd door de internethype 'neknominations'. Het concept is simpel maar niet zonder gevaar: u daagt een vriend uit op Facebook voor een drinkspelletje waarbij hij moet bewijzen dat hij een fantastische drinker is.
Indien hij de opdracht volbrengt, mag hij op zijn beurt iemand uitdagen. Volbrengt hij de opdracht niet, dan is de uitdager een bak bier of wat u ook afspreekt, rijker. Het spel is populair bij jongeren, maar kostte ook al een aantal jongeren hun leven in Ierland.
Het Belgische en Schotse biermerk Gordon Finest Beers besloot om een antwoord te formuleren op het drinkspel. Als u genomineerd wordt, kan u antwoorden met dit ludieke filmpje.
U kiest een foto en één van de antwoorden. Daarna wordt er een filmpje samengesteld met de foto en het antwoord en wordt het antwoord ingelezen door een heel mannelijk klinkende stem. "Het spelletje is gewoon gevaarlijk, maar jongeren kunnen moeilijk weerstaan aan een neknomination omdat ze dan hun stoere imago verliezen. We zochten dus naar een manier waarop jongeren kunnen antwoorden zonder hun stoere imago te verliezen," vertelt Olaf Meuleman, de creative director van 10 advertising, het bedrijf achter de campagne.
ALs u ooit genomineerd wordt voor een neknomination, surf dan naar http://www.ntpnomination.com/ en stuur een gepast antwoord terug.